Hvorfor vil du PR?

At få en persons navn i avisen eller en produkt omtale på en radio talkshow?
Hvis det er alt, hvad du forventer, fint. Men det svar fortæller mig, at, som en virksomhed, non-profit eller association manager, du kan have overset en vigtig virkelighed: mennesker handle på deres egen opfattelse af faktiske omstændigheder fører til forudsigelige adfærd som noget kan gøres på dine vegne.
Og du kan blanding at fejl ved ikke at insistere på, at din afdeling, afdeling eller datterselskab PR folk gøre dette meget specielle indsats: oprette, ændre eller styrke opfattelsen af de eksterne målgrupper, hvis opførsel virkelig indflydelse på din enhed.
Hvis det er sandt, betyder det, du ikke har en proaktiv pr plan, der er rettet mod slags interessent adfærdsændring, der fører direkte til dit operationelle mål.
Stadig, jeg vil vædde på du gerne vil gøre alt, hvad du kan for at hjælpe din enhed PR team overtale dine vigtige uden for interessenter til din tankegang. Især så når sådan et program virker til at flytte disse interessenter til adfærd, der fører til succes for din afdeling og din programmer.
Tja, er der stadig tid til at ordne tingene.
Sidder med pr folk tilknyttet din enhed og gøre visse hele holdet køber ind, hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Være sikker på, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser normalt morph til adfærd, der kan skade din enhed.
Udforske med dem, hvordan du vil overvåge og indsamle opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af din vigtigste udenfor målgruppe: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og mennesker? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Selvfølgelig kan du altid deltage undersøgelse proffer til at runde op disse data for dig, men det kan være dyrt. Udover, Husk at din helt egen PR hold er allerede i opfattelse og adfærd spillet og kunne være til gavn for denne udtalelse, overvågning af projektet.
Uanset hvem interagerer med medlemmer af din målgruppe, skal spørgere forblive opmærksomme på falske forudsætninger, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og usandheder.
Her skal du være forsigtig, fordi opfattelsen oplysninger du indsamler hjælper dig med at indstille en bestemt pr mål. For eksempel, præcisere misforståelse, spike rygtet, eller rette den falske antagelse.
Du forfølge dette mål ved at vælge den rigtige strategi fra de tre valgmuligheder til rådighed for dig. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Være sikker på, men at strategien du vælger er en indlysende pasform med din nye pr mål.
Spørgsmålet er nu bliver, hvad vil du sige til medlemmerne af dine vigtigste målgruppe som havnen den fejlende perception, for at hjælpe med at overtale dem til din tankegang?
Vælg din PR holdets bedste forfatter, fordi han/hun skal forberede en meget speciel, korrigerende besked. Det er ikke alene overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og faktuelle, hvis det er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du har i tankerne.
Heldigvis, det næste skridt er let. Du vælger kommunikation taktik til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Gør sikker på, at den taktik, du vælger har en rekord for at nå folk som medlemmer af din målgruppe, du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre.
Husk at kommunikationsmetoden ofte påvirker troværdigheden af beskeden. Så kan du ønsker at levere det i små getogethers som møder og præsentationer og ikke gennem en højere profil media meddelelse.
Andre vil snart råbe for tegn på fremskridt, og du ønsker at vise disse resultater. Og det betyder en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din målgruppe. Bruger mange af de samme spørgsmål som i din første benchmark session, vil du nu være på vagt for tegn at den fejlende opfattelse ændres i din retning.
Heldigvis kan du altid hastighed ting op ved at tilføje mere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.
Du vil vide præcis hvorfor du ønskede at anvende proaktiv pr når du skærpe dit fokus på de grupper af uden for mennesker, der spiller en stor rolle i, hvor vellykket en manager vil du være – din eksterne nøgleinteressenter.
Især når du følger en brugbar plan, der hjælper dig med at overtale disse vigtige uden for interessenter til din måde at tænke, så flytter dem til at træffe foranstaltninger, der fører til succes af din afdeling, afdeling eller et datterselskab.
Som komiker plejede Jackie Gleason at sige, “Hvordan sød det er!”
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.